dsc_4580

חלפו הימים שבהם היה צורך במארז מחשב גדול, מסורבל ומיושן, כדי לבצע משימות מחשוב יומיומיות. בימים אלו, מחשב מיניפיסי (Mini-PC) מגיע במארז קטן במיוחד, חסכוני באנרגיה ובעל יכולות לא פחות מרשימות מהמארזים המסורתיים.

בניגוד למקובל כיום, מחשבים אינם צריכים לתפוס נפח מיותר מעל או מתחת לשולחן המחשב. ישנם כיום רכיבי חומרה, אותם ניתן למצוא במחשבים ניידים ומחשבי לוח, כגון כוננים קשיחים בגודל 2.5", SSD, זיכרון זעיר ולוחות אם המשלבים את כלל המרכיבים יחד, עושים את דרכם אל מחשב מיניפיסי, כאשר בחלקם אינם גדולים יותר מדיסק און קי.

בין אם הצורך הוא תחנת עבודה סטנדרטית, מדיה סנטר, עמדת עבודה גראפית, עמדת מידע מבוססת אינטרנט או מחשב נשלף, השימושים אותם ניתן לבצע עם המחשבים הללו הם אינסופיים. ארגונים ומוסדות רבים כיום, אינם מתאימים את הצורך הקיים למחשב הנרכש/נבחר. עובדה זו יוצרת מצב בו הארגון רוכש מחשב אשר חזק בהרבה ממה שהארגון באמת צריך עבור הצורך שעלה. השימוש במחשבי Mini PC יכול לענות בצורה מלאה על הצורך בגמישות מרבית שמטרתה לייעל את רכש המחשוב בארגונים ומוסדות.

אז למה מחשב מיניפיסי (Mini-PC) בכלל?

כי הוא קטן

מחשב מיניפיסי הוא לרוב מחשב זעיר במיוחד וגודלו אינו עולה על גודל כף יד. עובדה זו מכילה בתוכה אינספור יתרונות עבור ארגונים, מוסדות, מפעלים ולקוחות פרטיים. ניתן להטמין את המחשב הזעיר בגב המסך עבור עמדת עבודה סטנדרטית, בצמוד למסך עבור שילוט דיגיטלי, בשטחים בהם המקום הפיזי מוגבל במיוחד ועוד. די למחשבים המגושמים והגדולים שתקועים ברגלי העובדים, הסטודנטים או אף אצלכם בבית.

כי הוא חסכוני

מחשבי מיניפיסי הם מחשבים חסכוניים במיוחד. ראשית כל, צריכת החשמל של המחשב עצמו היא 1/6 ממחשב מקביל במארז המסורתי. כמו כן, עלויות הרכישה של המחשבים הנ"ל במגוון מפרטים נבחרים, משמעותית נמוכה יותר ומאפשרת הצטיידות ביותר מחשבים עבור כל תקציב פרויקט נתון.

כי הוא נייד

מחשב ה- Mini-PC הוא מחשב שניתן להסירו, ולנתקו מכל עמדה בצורה קלה ופשוטה, להעבירו ממקום למקום תוך שניות וללא צורך בסחיבות מיותרות והוא מקל את העבודה והתחזוקה עבור כל איש IT בצורה משמעותית. בשל גודלו הזעיר, ניתן להכניס אותו לכל תיק, למקמו בכל מקום בו יש בו צורך ולנייד אותו בהתאם לדרישה ללא קושי.

כי הוא חכם

מחשבי Mini-PC הם פסגת הטכנולוגיה עבור עמדות עבודה. המחשבים מכילים את הרכיבים המתקדמים והזעירים ביותר, על מנת לאפשר עבודה סדורה, יציבה, תוך דגש על מגוון רחב של שימושים אפשריים, העברת ווידאו באיכות גובהה ועבודה על תוכנות גרפיות.

כי הוא יעיל

מחשבי ה- Mini-PC עונים בצורה מדויקת על הדרישות. אין כבר צורך לרכוש מחשב, שיעלה הון תועפות, לשימוש שנעשה לעיתים רחוקות. לדוגמא, מחשב סטנדרטי, שמוצע על כל ידי כל ספק בשוק, נחשב כיום ככזה עם מעבד i5 עם 8G RAM  ו- 500G אחסון. לעמדת עבודה של Windows עם אופיס בלבד, אין צורך במפרט כזה. ניתן להציע מפרט רזה יותר, שייתן מענה מעל ומעבר לצרכים אלו ויחסוך הון עתק.

כי קטן זה המחר

כל שוק המחשוב כיום עובר תהליך משמעותי, אשר בסופו החומרה שתשלוט בשוק תהיה קטנה, פשוטה עם מפרט מינימאלי. אחד התחומים שמובילם את התפיסה הזו, נקראת Cloud Computing או בעברית – "מחשוב ענן". פתרון זה מאפשר שימוש במשאבי מחשוב אשר נמצאים בשרת מרוחק, במקום במשאבים אשר נמצאים באופן מקומי. עקרון זה, בעצם מייתר את הצורך בחומרה חזקה ומבטל את חשיבותה של החומרה כלל. אם לפשט זאת, אז ניתן לומר כי המעבד + הזיכרון + האחסון יהיה בשרת מרוחק והמחשב הפשוט אשר יוצב בתחנת הקצה, בסך הכל יציג את שולחן העבודה שנוצר בשרת המרוחק.

שימושים נבחרים במחשבי ה- Mini-PC

תחנת עבודה בסיסית

מפרט MiniPC מומלץ:  מעבד Celeron עם 2G RAM ו- 32G אחסון הפועל על WIN10

רמת המפרט הנמוכה של מחשב מיניפיסי מייצרת פתרון נפלא להצבה על שולחן העבודה, מתחת למסך או בהרכבה לגב המסך. מחשבים זעירים, חסכוניים וזולים אלו, ידעו לטפל בצורה מושלמת בכל המשימות היומיומיות כמו גלישה באינטרנט, מדיה סנטר לתכני ווידאו, בדיקת דוא"ל, שיחות ווידאו, נגן עבור שילוט דיגיטלי, תחנה רזה לחיבור מרחוק ועבודה על יישומי אופיס פשוטים.

תחנת עבודה לשימוש מתקדם

מפרט MiniPC מומלץ: מעבד Celeron עם 4G RAM ו- 64G אחסון הפועל על WIN10

מפרט מחשב מיניפיסי זה הינו נהדר עבור עבודה יותר אינטנסיבית במקביל על מס' תוכנות או דפדפנים, עבור תוכן המשלב ווידאו באיכות גבוהה (4k), עבור אפליקציות ותוכנות כבדות יותר, תחנה רזה עבור עבודה בתצורת מחשב ענן, תחנות עבור עמדות מכירה (POS), תחנות עבודה לתלמידים וכיתות מחשבים ועוד.

תחנת עבודה סטנדרטית

מפרט MiniPC מומלץ: מעבד i3 עם 4G RAM ו- 120G אחסון הפועל על WIN10

מפרט בעצימות בינונית, המאפשר שימושים סטנדרטיים בסביבה העסקית תוך עבודה על מערכות מידע, תוכנות עסקיות, ביצוע עבודה על קבצים גרפיים ועוד. אפשרי לעבודה מול בסיסי נתונים, שימושים גרפיים מתקדמים יותר ומכיל שטח אחסון רחב יותר המאפשר שמירת קבצים ברמה המקומית. בנוסף, מפרט זה מאפשר שימושי משחק עבור משחקים רבים בשוק כיום.

תחנה עבודה חזקה

מפרט MiniPC מומלץ: מעבד i5 עם 8G RAM ו- 500G אחסון הפועל על WIN10

מפרט זה למעשה מאפשר את מירב הפעולות אותם ניתן לצפות ממשב לעבודה יומיומית, בשלל פעולות, בכללם גם עבודה על תוכנות עסקיות כבדות, מערכות מידע וניהול, תוכנות עיצוב כמו פוטושופ, אילוסטרייטור ועוד. בנוסף, מחשב זה משמש לעיתים גם כשרת עבור מערות מפוצלות כמו הכיתה הירוקה, העושה שימוש בתוכנת Multipoint לצורך הקמת מס' עמדות עבודה על מחשב בודד. על האפיון החזק של עמדה זו, נוטים היום ברוב מוסדות החינוך לרכוש את המפרט הנ"ל, למרות שאין בו צורך ממשי עבור הצרכים הנחוצים בבתי ספר יסודיים וחט"ב.

תכנת עבודה גראפית

מפרט MiniPC מומלץ: מעבד i7 עם 16G RAM ו- 500G אחסון הפועל על WIN10

מפרט עוצמתי זה, מיועד בעיקרו עבור תחנות עבודה המיועדות לאנשי מקצוע בתחום העיצוב הגראפי, התכנון ההנדסי ודו'. התוכנות שבד"כ מפרט זה מומלץ עבורם הם:  solidworks לתכנון מכאני תלת ממדי, AutoCAD לשרטוט מודלים, InDesign  לעיצוב, Premier לעריכת ווידאו ועוד

לסיכום,

מחשבי Mini-PC יודעים לתת מענה לכל צורך אפשרי. עולם המארזים הגדולים הרחק מאחורינו, דבר שמחייב כל ארגון או מוסד, בין אם חינוכי או עסקי, לבנות את סביבת המחשוב שלו על בסיס מחשבי Mini-PC זעירים, חכמים וחסכוניים.

אנו נשמח לייעץ ולהתאים לכם את המחשב הנכון ביותר עבורכם, בכל מסגרת תקציב ולכל שימוש.

השאירו פרטים כאן