בימי המשבר הנוכחים אנו, בעלי העסקים, מחפשים דרכים יצירתיות לחסוך כסף ע"מ שנוכל לעבור את הזמן הקשה ולהגיע לזמנים טובים יותר.

חלק מהתחומים בהם אנו מנסים לחסוך הוא תחום המחשוב במשרד. דוחים קנייה של מחשבים חדשים, דוחים רכישה של תוכנות חדשות, מתקנים יותר – רוכשים פחות, מחפשים פתרונות חינמיים ועוד.

לא אחת אנו שומעים כי הדרך הטובה והיעילה ביותר לחסוך היא בעזרת שרת. את היתרונות של רכישת שרת והדרך בה אנו חוסכים ניתן לקרוא במספר מאמרים המופיעים ברשת כמו: "האם אני צריך שרת".

הבעיה המתעוררת היא זאת – איך יודעים אם שרת (Terminal Server) הוא באמת הפתרון המתאים עבורנו או שמא אנו בדרך לעוד הוצאה נוספת ומפח נפש בעקבותיה?

לצורך העניין הכנו שאלון פשוט – עברו עליו ובדקו את עצמכם. אם עניתם על 3 שאלות או יותר תשובה חיובית אזי שרת – או תחליף שרת (כמו תוכנת WinConnect) הוא הפתרון עבורכם. מתחת לכל שאלה ישנו הסבר קצר המפרט בהרחבה את מהות החיסכון והייעול הנגזר משימוש בשרת.

  1. האם בעסק/חברה שלכם יש מעל 2 מחשבים שאתם מעוניינים לקשר בניהם?

  2. האם אתם מעוניינים לשתף רעיונות ומסמכים עם עמיתים לעבודה?

  3. האם אתם מעוניינים לגבות את המידע של העסק בצורה אמינה ובטוחה?

  4. האם אתם מעוניינים לאחסן, לגשת ולשתף מידע בארגון בצורה יעילה וטובה?

  5. האם דרושה לכם גישה למידע גם כשאינכם במשרד?

  6. האם אתם מעוניינים להגן על מידע רגיש ממתחרים או לחסום גישה לעובדים מסוימים?

  7. האם אתם רוצים לנהל את לוחות הזמנים והמידע בארגון בצורה נוחה וזמינה?

  8. האם אתם עובדים עם תוכנות שעובדות על בסיס מסד נתונים ודורשות שיתוף?

  9. האם אתם מעוניינים לחסוך כסף ולמנוע רכישת ציוד מחשוב חדש?

  10. האם אתם מעוניינים לחסוך בציוד קצה (מדפסות, חיבורי רשת)?

  11. האם אתם עובדים עם אנשי מכירות שטח והם צריכים גישה למידע הנמצא בארגון?

הייעול ששרת ייתן עבור המקרים הללו:

  1. אם אנו מעוניינים לקשר בין 2 מחשבים או יותר הפתרון הקל והבטוח ביותר הוא דרך שרת מרכזי. בצורה כזו אנו משתפים מידע בקלות, במהירות וביעילות – בלי כפילות מידע, איבוד מידע או בזבוז זמן.

  2. אם אנו מעוניינים לשתף מידע בין מספר עובדים הפתרון הקל הוא לאחסן אותם על שרת מרכזי של הארגון – כך שהם נגישים לכולם וזמינים בכל עת, בלי הצורך לשלוח אותם אחד לשני או להעביר ניירות.

  3. אם מעוניינים לגבות את המידע של הארגון בצורה בטוחה – שרת הוא הפתרון. כל המידע של הארגון נשמר ע"ג השרת ותוכנות גיבוי או שירותי גיבוי אונליין יכולות לגבות את כל המידע של הארגון – בלי צורך לעבור מחשב מחשב ולגבות.

  4. אחסון ושיתוף מידע בארגון – רק בעזרת שרת.

  5. כאשר אנו מחוץ למשרד ואנו רוצים נגישות למידע אנו מתקשרים או שולחים לעצמנו מייל מראש – בעזרת שרת טרמינל (Terminal Server) אנו יכולים להתחבר מכל מקום לשרת של המשרד ולעבוד על שולחן העבודה שלנו.

  6. מידע רגיש עלול לזלוג ולהגיע לידים שאנו איננו מעוניינים שהוא יגיע אליהן. בעזרת שרת אנו יכולים להגן על כל המידע הרגיש בצורה יעילה ביותר. אין מידע רגיש מחוצה לו (על מחשבים אישיים למשל) ואנו מגנים על השרת בעזרת מיטב תוכנות ההגנה.

  7. שיתוף מידע – מיילים ולוחות זמנים מתבצע באופן הכי פשוט ע"י שיתוף דרך שרת.

  8. התשובה במקרה הזה היא טריוויאלית – אם התוכנות שלנו דורשות מסד נתונים ושיתוף – מה יותר מתבקש משרת?

  9. אולי הסעיף המשמעותי ביותר עבור בעל עסק – רכישת מחשוב חדש. כיום אורך חיים של מחשב הוא כ-4 שנים (במקרה הטוב). בעזרת שרת אין צורך להחליף מחשבים לעובדים. מכיוון שהם עובדים על השרת – הם יכולים לעבוד דרך Thin Client או בעזרת מחשב מיושן מאוד (Pentium 4 – למשל).

  10. בעזרת שרת אנו יכולים לנתב את צורכי ציוד הקצה של החברה למדפסת אחת. כל עבודות ההדפסה נשלחות אליה.

  11. אם בארגון עובדים אנשי מכירות שטח – ההוצאה על ציוד מחשוב עבורם היא גבוהה במיוחד – מחשב נייד, מערכת הפעלה, תוכנות, אנטי וירוס ועוד. בעזרת שרת טרמינל הם יכולים להתחבר מרחוק ולעבוד על שלוחן העבודה שלהם מבלי להחזיק תוכנות או מידע רגיש ע"ג הנייד.

אם מצאתם שאכן שרת הוא הפתרון עבורכם – השלב הבא הוא לבחור את הפתרון המשתלם כלכלית עבורכם. בשוק אפשר למצוא מספר פתרונות:

  1. רכישת שרת עם תוכנות ייעודיות.

  2. קניית תוכנות להקמת Terminal Server – כמו תוכנת WinConnect.

התשובה לשאלה הנשאלת לעיל תלויה בתקציב. האם אנו מעוניינים להוציא הרבה או מעט? האם אנו מעוניינים להוציא הרבה על תחזוקה או לא להוציא בכלל?

לסיכום, הפתרון של הכנסת שרת לארגון בהחלט יכול לחסוך הרבה כסף בהרבה מקרים, 2 השאלות שעלינו לענות עליהן הן: האם הפתרון מתאים לנו – ואם כן – באיזה דרך ליישמו?

אנחנו בחברת Greenware Technologies נשמח לעמוד לשרותכם ולספק לכם את הפתרון המתאים ביותר עבורכם. צרו קשר עוד היום בטלפון: 04-6750696 ואחד מנציגינו יישמח לעזור לכם.