מאת ניתאי אלון

תוכנת פריוריטי של אשבל הינה תוכנת ERP /CRM . כמעט ולא קיים ארגון גדול או עסק בינוני בארץ אשר אינו משתמש בפתרון של ERP /CRM לייעול ושיפור כל תחומי העבודה בארגון – והתוצאות מדברות בעד עצמן.

השאלה הנידונה במאמר זה היא: כאשר אנו מטמיעים תוכנה כזו בארגון איך נוכל להתאים את מערכות המידע הקיימות בארגון לקליטת התוכנה? במילים אחרות – איך מיישמים את הפתרון במינימום הוצאות נוספות על מחשוב חדש, שרתים, מסופים, רשיונות תוכנה ועוד?

התשובה טמונה בסיפור של אחד מלקוחות חברת Greenware :

חברת אינפובייס, אשר עוסקת בהטמעה ויישום פתרונות ERP של חברת אשבל  (פריוריטי וזום לעסקים) בעסקים וחברות, נעזרת באופן שוטף בתוכנת WinConnect של חברת Greenware .

אנשי השטח שלה מתחברים למחשבים שנמצאים במשרדי החברה, מדריכים את הלקוחות שלה על פריוריטי וזום לעסקים, וכל זאת ע"י עבודה  בתצורה של "שולחן עבודה מרוחק" (RDP ) לטרמינל סרבר (Terminal Server ) שהותקן על מחשב XP .

כלומר, כל עובד בארגון יכול להשתמש במשאבי המערכת בלי קשר לריחוקו הגיאוגרפי מהמשרד ולעבוד כאילו הוא עובד על המחשב במשרד והחיסכון העיקרי הוא, שאין צורך לרכוש רשיונות לשרת Windows Server 2003 כיWinConnect עובד על בסיס מערכות ההפעלה XP/Vista/Windows 7/Server 2003/2008 SMB .

איך זה עובד?

תוכנת WinConnect מאפשרת להפוך כל מחשב XP/Vista/Windows 7/Server 2003/2008 SMB לשרת טרמינל (Terminal Server ) – ל-21 משתמשים. הווה אומר,  21 עמדות עבודה מתחברות בחיבור "שולחן עבודה מרוחק" (RDP ) למחשב מרכזי ומקבלות את שולחן העבודה ממנו.

הדבר מאפשר לכל עמדה לעבוד על כל התוכנות במקביל, לשתף את אותם משאבים ומידע – מכל מקום שנרצה ועל כל עמדה שנרצה. החיסכון הוא אדיר, בעיקר כי אין צורך לרכוש רשיונות לשרת Windows Server 2003 .

הבה נבחן את העניין עם דוגמא:

מפעל מחליט ליישם תוכנת פריוריטי אצלו. לצורך העניין הפריסה של העמדות צריכה להיות באופן הבא:

  1. 5 עמדות בקו הייצור.
  2. 3 עמדות בהנה"ח.
  3. 4 עמדות במשרדי ההנהלה השונים.
  4. 2 עמדות במחלקת בקרת האיכות.
  5. 2 עמדות במחסנים.
  6. 5 אנשי שטח המסתובבים ומוכרים ללקוחות.

בואו נבחן כיצד תוכנת WinConnect תסייע לנו בתהליך ותחסוך לנו כסף בדרך:

ראשית,  מהו מספר המשתמשים בתוכנה? חישוב קצר יראה כי אנו צריכים להקצות משאבים ל-21 משתמשים.

שנית, היכן נמצאים המשתמשים? המשתמשים פזורים ברחבי המפעל ויותר מכך – אנשי המכירות פזורים ברחבי הארץ ואולי אף ברחבי העולם!

שלישית, מהם הצרכים הנוספים של המשתמשים? האם הם צריכים לעבוד עם יישומי office במקביל? תוכנות להנה"ח? לפי חלוקת המקצועות השונים נראה כי יש צורך במספר יישומים שונים במקביל.

רביעית, מהו סידור מערכות המידע במפעל היום? האם למפעל יש שרת מרכזי? האם יש מנהל מערכות מידע וטכנאי שרתים באופן שוטף? לצורך הדוגמה נניח כי במפעל ישנו מנהל מערכות מידע המתפקד כטכנאי. במפעל לא מותקן שרת כרגע.

אם כך מהו הפתרון האידיאלי?  התשובה: תוכנת WinConnect .

מדוע? נעבור סעיף סעיף לבדוק:

    1. מספר המשתמשים – תוכנת WinConnect מאפשרת ל-21 משתמשים לעבוד בו זמנית על שרת טרמינל   (Terminal Server )  מרכזי.

 

  • פיזור המשתמשים – לתוכנת WinConnect אין מגבלת מרחק – כאמור בתחילת המאמר, אנשי השטח של חברת אינפובייס נוסעים ברחבי הארץ ועובדים על היישומים השונים בלי בעיה.
  • צרכים נוספים – ע"י ריכוז משאבי הארגון בשרת טרמינל (Terminal Server ) מרכזי אנו חוסכים הון תועפות ברכישת רישיונות לכל עמדה וניהול מידע. כל מחלקת תקבל שולחן עבודה (Desktop ) משלה – בהתאם לצרכיהם.
  • סידור מערכות המידע – בעזרת תוכנת WinConnectניתן לסדר ולארגן את המשתמשים, להקצות גישה או לשלול אותה, לרכז את משאבי הארגון במקום מרכזי ומאובטח.

 

לסיכום

הטמעת מערכת כמו פריוריטי או זום לעסקים הינה תהליך חשוב וחיוני בהתפתחותו של עסק. בעזרת תוכנתWinConnect ניתן לפשט ולייעל את התהליך בלי הוצאות מיותרות.