network_connector_free_photoמאת ניתאי אלון

הסערה הציבורית המתחדשת סביב סוגיות אקולוגיות בוערות, בארץ ובעולם, ממחישה את הבעתיות והצורך לפתור את הבעיות הללו באופן מיידי.

ברמת המקרו – האוויר מזדהם, העולם מתחמם (לפי אל גור), הימים עומדים להציף כל חלקת אדמה ואנו מכלים משאבי סביבה מהר יותר מבעבר.

ברמת המיקרו – משק החשמל הישראלי סובל מחוסר יכולת ייצור, אנו צורכים יותר חשמל ממה שאנו מצליחים לייצר, הדבר מביא לעליית מחירי החשמל, בניית תחנות מזהמות ואי שקט סביבתי.

אז מה הקשר בין הבעיות הללו אלינו?

בואו נבחן את העניין לעומק:
ראשית – ככל שמחירי החשמל יעלו, כך נשלם יותר על קוט"ש.
שנית – ככל שנצרוך יותר חשמל, אנו דוחפים את המדינה לבניית תחנות כוח מזהמות שירעילו את הארץ עבור ילדנו ונכדינו.
שלישית – הפסולת המשרדית והאלקטרונית שאנו מייצרים וצורכים הולכת למטמנות,  שם היא מתפרקת ומזהמת את מי התהום (שגם הם חסרים בארצנו מאוד!).

ממה מתחילים?

נתמקד במערכת שצורכת הכי הרבה משאבים בסביבת העבודה – מערכות מידע ממוחשבות.
תכנון מחדש של מערכות המידע באירגון יכול להביא לתוצאות מהפכניות. סקר של סימנטק מצא כי 97% ממנהלי מערכות המידע בארגונים שונים בעולם דנים כבר היום בשאלה כיצד לעבור לפתרונות IT
ירוקים יותר.

המשמעויות הן עצומות עבורנו:

  1. הפחתת צריכת החשמל באירגון – חיסכון ניכר בכיס ובכמות הזיהום העקיף שאנו מייצרים.
  2. שיפור התדמית של הארגון – הצרכנים היום מודעים יותר מתמיד לסביבה שבה הם חיים. יותר ויותר אנשים קונים אוכל אורגני ואריזות מתכלות – חשבו איזה תדמית הארגון שלכם מעוניין לשדר? אם אתם חפצים בתדמית ירוקה – מערכות המידע הן המקום להתחיל בו.
  3. הפחתת הפסולת האלקטרונית הנזרקת – כמו שנאמר בתחילת המאמר, הפסולת הנזרקת מוטמנת, הרכיבים השונים במחשב מתפרקים וחומרים מזהמים חודרים למי התהום.

אוקיי – יש צורך לפתור את הבעיה, אז מה עושים עכשיו?

אז ככה, קודם כל מתחילים בתכנון (כמו כל דבר). השלב הראשון יהיה עריכת סקר מערכות מידע בארגון, לבחון מה יש, מה אין, מה חדש, מה ישן והכי חשוב – מה עושים היום ומה רוצים לעשות מחר.
השלב השני יהיה בחינת חלופות לפתרונות סטנדרטיים – האם כל עובד צריך עמדת עבודה Stand alone
? (מחשב משלו?),האם יש צורך בשרת טרמינל יקר, זולל חשמל ועלויות קירור ומסובך לתחזוקה?

התשובה היא לא – בעזרת פתרונות תוכנה פשוטים ניתן לחסוך הון תעופות. פיצול מחשב רגיל ל-5 עמדות עבודה בעזרת תוכנתBeTwin , יכול לחסוך הן בעלויות צריכת החשמל בארגון ולחסוך רכישה של 4 עמדות עבודה. החיסכון כאן הוא גם בכיס וגם לסביבה.

כל אירגון מחזיק היום שרת טרמינל (Terminal Server , טרמינל סרבר)  – מטעמי אבטחה, ריכוז מידע וחיסכון בTCO . אבל מהן העלויות הסביבתיות של שרת? קירור, חשמל, אחזקה ועוד. בעזרת פתרון תוכנתי כמ וWinConnect אנו יכולים להפוך כל מחשב רגיל לשרת טרמינל ולחסוך (שוב) עלויות בכיס ועלויות לסביבה.

השתכנעתי – מה השלב הבא?

ובכן, לא נותר אלא לפנות אלינו – חברת Greenware (השם אומר הכל) – ולתאם איתנו פגישת ייעוץ במשרדיכם.

"החושב לשנים נוטע עצים, החושב לדורות מפצל מחשבים".