מחשוב ירוק – מה זה?

green-it_unterstuetzen

ככל שהטכנולוגיות מתקדמות בקצב בלתי נתפס, ההכרה שמשאבינו מוגבלים ועתידנו תלוי בהם, מחייבת אותנו להכיר בחשיבותו המרכזית של הטבע והסביבה להישרדותנו. התחממות כדור הארץ, קיצוניות מתמשכת וחסרת תקדים בדפוסי מזג האוויר, והחיפוש הנואש אחר פתרונות בר קיימא שיבטיחו את עתידנו ועתיד ילדינו, מכריחים אותנו לחשוב על פתרונות אשר יפחיתו באופן משמעותי את הנזק לסביבה בה אנו חיים ושמירה על משאביה.

מה הוא מחשוב ירוק (Green Computing) ?

מחשוב ירוק, הידוע גם בשמו הנוסף "טכנולוגיה ירוקה", הוא שימוש אחראי ומבוקר בסביבת מחשוב ובמשאבים הקשורים לסביבה זו. פרקטיקה זו כוללת יעילות אנרגטית של תחנות עבודה, שרתים וציוד היקפי, צריכת משאבים מופחתת וסילוק פסולת אלקטרונית(חומרת מחשב ישנה/תקולה).

מדוע מחשוב ירוק הוא אינטרס כלכלי של כל עסק או ארגון?

מלבד העובדה כי מחשוב ירוק מסייע לשמירה על הסביבה בה אנו חיים, יש לו משמעות כלכלית אדירה לכל עסק או ארגון, בכל גודל ומגזר. חלק משמעותי ממחשוב ירוק הוא מציאת דרכים ופתרונות להפחתה בשימוש באנרגיה(חשמל), הארכת חיי חומרת מחשב, ניצול אנרגטי מקסימלי וכו'. תוצר ישיר של פעילות זו הוא חסכון בעלויות הבא לידי ביטוי ב: חסכון אדיר בעלויות חומרה, בעלויות חשמל על מחשבים וכן ניהול יעיל ומרכזי המאפשר תקצוב רזה של מערך המחשוב.

מה נכלל תחת המונח "מחשוב ירוק"?

מחשבי Mini-PC

מחשבים זעירים בגודל כף יד, הם הדור הבא של תחנות העבודה אותם אנו רגילים לראות במארזים גדולים ומסורבלים. עם טכנולוגיות רבות שהתפתחו כגון מעבדים זעירים, כונני ה-SSD וכונן ה-M.2, אנו יכולים לבצע את אותן הפעולות שאנו מבצעים על המארז הרגיל, רק עם מארז זעיר. למחשב ה- Mini-PC יש 3 יתרונות מרכזיים: חסכון אדיר בחשמל לעומת המארזים הרגילים,  חסכוני במקום וניתן להרכבה בגב המסך וניתן לנייד אותו בקלות ממקום למקום.

לפרטים נוספים על מחשבי ה- Mini-PC שלנו – כאן

תחנות רזות – Thin Client

תחנה רזה היא מחשב קל, הכולל מעבד, מערכת הפעלה(לרוב Linux), אשר נבנתה בעיקר לצורך עבודה בתצורת קליינט – שרת (בדרך כלל מיועד לסביבות וירטואליזציה ומחשוב ענן). תחנה רזה תלויה במחשב אחר (השרת שלה) כדי למלא את תפקידה. תחנה רזה שונה ממחשב שולחני רגיל, בכך שמחשב רגיל נועד לקחת על עצמו את התפקידים הנ"ל. התפקידים הספציפיים של השרת עשויים להשתנות, החל מאירוח של יישומים וירטואליים, אחסון שולחן עבודה משותף או שולחן עבודה וירטואלי, עיבוד נתונים ואחסון קבצים בשמו של המשתמש.

לפרטים נוספים על התחנות הרזות שלנו – כאן

d8977-5-502402-0

Zero Client

זירו קליינט הוא סוג של רכיב חומרה זעיר אשר מגיע ללא מעבד, אחסון או זיכרון. זהו רכיב חומרה קומפקטי המשמש בתשתית מחשוב מרכזית או תשתית שולחן עבודה וירטואלי (VDI). כל תפקידו של רכיב זה, הוא להעביר את שולחן העבודה אל תחנת הקצה באמצעות הרשת.

לפרטים נוספים על רכיבי ה- Zero Client שלנו – כאן

מחשוב ענן – Cloud Computing

טכנולוגיית מחשוב הענן (Cloud Computing) היא טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לשמור את כל המידע על שרתים מרוחקים במקום על המחשב המקומי שלנו. הגישה אל המידע מתבצעת דרך רשת האינטרנט ולמעשה, ניתן לגשת אל המידע בכל נקודת זמן ומכל מקום בעולם. הרעיון שעומד מאחורי הטכנולוגיה פשוט – שרתי המידע בהם מאוחסן המידע ממוקמות בתוך חוות השרתים של חברות המתמחות בתחום, כך שהמשתמשים נהנים מיכולות גיבוי מתקדמות, מרמת אבטחה מרבית, מרמות ביצועים גבוהות מאלו הקיימים במסגרת המחשוב המסורתי.

לפרטים נוספים על פתרון מחשוב הענן שלנו – כאן

ווירטואליזציה (VDI)

שיטת מחשוב, לפיה משתמש הקצה בארגון עובד על שולחן עבודה שמגיע מהשרת ולא מתחנת המחשב עליה הוא יושב. בשיטה זו, מגדירים "מחשבים וירטואליים" רבים על שרת מרוחק, וכל משתמש קצה מקבל שולחן עבודה שנמצא בפועל על השרת ולא על העמדה שממנה נכנס המשתמש.

לפרטים נוספים על פתרון הווירטואליזציה שלנו – כאן

תוכנות מפחיתות צריכה

דרך נוספת להתמודד עם הפחתת צריכת המשאבים בארגון, היא באמצעות תוכנות ייעודיות שתפקידן הוא להקטין את צריכת המשאבים באמצעות טכנולוגיה חדשנית. תוכנות לדוגמה בתחום הן PowerPlug שהיא תוכנה לחסכון של עד כ-70% בעלויות החשמל על מחשבים ותוכנת Preton החוסכת העלויות מערך ההדפסה בארגון.

לפרטים נוספים על PowerPlug – כאן

לפרטים נוספים על Preton  – כאן