פתרונות מחשוב שעושים טוב לסביבה


מה הוא מחשוב ירוק?

green-it_unterstuetzenהמונחים "מחשוב ירוק" (Green computing) ו"טכנולוגיה ירוקה" מתייחסים לאחריות סביבתית בעת שימוש במחשבים ובכל משאב אחר הקשור לטכנולוגיה. מחשוב ירוק כולל בתוכו יישום של שיטות עבודה מומלצות, כגון יעילות אנרגטית, הפחתה בציוד ההיקפי וניהול יעיל של כלל נכסי המחשוב בארגון. בנוסף, טכנולוגיה ירוקה שמה לה למטרה, להפחית את צריכת המשאבים הסביבתיים ולהקטין את כמות הפסולת האלקטרונית הנובעת משימוש במחשבים.

כיצד טכנולוגיה עשויה לפגוע בסביבה?
זיהום – המחשב הוא תוצאה סופית של תהליך ייצור מורכב. בלוח האם למשל, עושים שימוש במינרלים נדירים אדמה ומתכות כמו זהב וכסף. כמו כן, משולבות בלוח האם מגוון רחב של תרכובות תעשייתיות, אשר רבות מהן אף רעילות.
חשמל – רוב המחשבים נותרים דלוקים ללא הפסקה. ע"פ מגזין טיים, עשירית מכלל השימוש בחשמל בעולם נובע משימושי מחשוב.
פסולת אלקטרונית – שימוש ממוצע במחשב אורך בין 4-5 שנים. בתום השימוש, נוצרת פסולת מחשב המורכבת גם מחומרים מסוכנים. המחשבים נערמים ומייצרים הררי פסולת בלתי ניתנת למחזור.
נייר – צריכת נייר משרדי לעובד ממוצע מוערכת בכ-10,000-20,000 דף בשנה. המשמעות היא, כי מידי שנה, נכרתים כמעט 2 עצים לכל עובד. על אף טכנולוגיות חדשות הנכנסות לתחום הדפוס המשרדי, עולה מדי שנה השימוש בנייר לצורכי משרד.

Greenware חרטה על דיגלה את נושא קידום טכנולוגיות ידידותיות לסביבה וכאלו שתורמות ומסייעות לעולם להפוך למודע יותר לסביבתו. אנו מאמינים שקידמה וטכנולוגיה חייבים להגיע יד ביד עם מחשבה על עתיד העולם – כיצד מצמצמים את הצריכה בחשמל, מייצרים פחות פסולת אלקטרונית ומונעים את בזבוז המשאבים הטבעיים.