היום ידוע לכולם, שמילת המפתח להצלחת ארגון בטווח הרחוק היא "שירות". בגלל ריבוי התחרותיות, עודף ההיצע והסטנדרטים הגבוהים להם מצפים הלקוחות כיום, ארגונים בינוניים וגדולים משקיעים את זמנם ומרצם בלשפר ולספק ללקוח את חווית השירות הטובה ביותר, אחרת יפנה למקום אחר בלחיצת כפתור.

המודעות לשירותיות גבוהה מופנית לא רק כלפי חוץ, אלא גם כלפי גופי התמיכה הפנימיים של הארגונים וכיום, גופי תמיכת מחשבים נמדדים ע"י המשתמשים בתוך הארגון באותו אופן שלקוחות חיצוניים בוחנים שירות.

על מנת לספק את הסחורה, עומדות לרשות מנהל מערכות המידע כמה מוצרי מדף בשוק. מאמר זה בא לתת מספר טיפים שיעזרו למנהל מערכות המידע, כיצד לבחור במוצר שיוביל את הצוות שלו קדימה ויאפשר שליטה ובקרה מרחוק על כל מחשבי הארגון.

כיצד בוחרים תוכנת שליטה ובקרה מרחוק על מחשבים
התהליך בעיקרו הוא תהליך של התאמה אישית. יש לבחון את כל הצרכים של צוות תמיכת המחשבים, לראות את האתגרים הקיימים כיום ולהסתכל אל עבר העתיד ולבחון באילו יכולות הצוות יזדקק. להלן מס' נקודות לבדיקה.

פשטות התקנה
תוכנת שליטה מרחוק על מחשבי הארגון חייבת להכיל יכולות התקנה מרוחקים, ללא הצורך של אנשי הסיסטם להגיע פיזית ולהתקינה בכל אחת מהעמדות. יכולת התקנה שכזו מאפשרת תוך שעה קלה להפיץ את כל "הסוכנים" של התוכנה ואם יש צורך, גם לעדכן גרסאות בקליק אחד ללא הגעה פיזית למחשבי המשתמש ומבלי שהפסיק את עבודתו.

תוכנת NetSupport Manager מאפשרת הפצת "הסוכנים" לכל תחנות המשתמשים מרחוק, מבלי שאלו ירגישו וכמו כן, מאפשרת עדכוני גרסאות קלה ונוחה.

פלטפורמות של מערכות הפעלה
רמת הסיבוכיות של רשת המחשבים בארגונים גדולים יכולה להיות גבוהה מאוד כיום: גרסאות שונות של Windows
, Unix ו-Linux , Mac , תמיכה במערכות הפעלה Legacy כגון DOS וכמובן, הטרנד החדש שנכנס בעת האחרונה ורק נראה שיתפוס מקום גדול יותר בעתיד – תחום ה-Mobile על מערכות ההפעלה השונות שלו.
תוכנה לשליטה מרחוק חייבת לדעת לטפל בכל הפלטפורמות הללו ולאפשר לצוות התמיכה לגשת מרחוק ולשלוט בכל ההיבטים של מערכות אלו.

תוכנת NetSupport Manager תומכת בכל הפלטפורמות הקיימות כיום בשוק.

תקשורת
רוב הארגונים היום עובדים בקצבי העברת נתונים של 100Mbps
לפחות, אם לא עברו למתגים בקצבים של Giga , אך במקרים שבהם מרכז התמיכה נמצא בסניף אחד של הארגון והלקוח בסניף אחר, קצב התקשורת יורד באופן משמעותי. במקרים בהם המשתמש הדורש תמיכה נמצא במדינה אחרת עם המחשב שלו, קצב התקשורת אפילו נמוך עוד יותר.
לשם כך יש לדרוש שתוכנת השליטה מרחוק תאפשר אופטימיזציה של רמת הצבעים הנשלחת ממחשב המשתמש למחשב התומך ובכך תאפשר מהירות ויעילות גבוהים יותר.

תוכנת NetSupport Manager מאפשרת אופטימיזציה של צבעים ועוד מאפייני רשת שונים.

אבטחת מידע
יש לשים דגש על נושא אבטחת המידע בבחירת התוכנה לשליטה מרחוק, במיוחד בארגונים בהם המחשבים אינם נמצאים תחת רשת מקומית אחת. רמה גבוהה של הצפנה המיושמת בתוכנת השליטה מרחוק תמנע פריצות וגניבות מידע.

תוכנת NetSupport Manager מיישמת יכולות אבטחה ברמת סיסמאות, הצפנות 256bit AES ועוד הגבלות רבות לשמירה על אבטחת המידע של הארגון.

 יכולות מתקדמות, פיתוחים ועדכונים שוטפים
היום כל מנהל מערכות מידע יודע, שקצב התפתחות הטכנולוגיה הינו אדיר ולכן תוכנת השתלטות מרחוק שייבחר, תהיה חייבת להיות כזו שמתפתחת באותו הקצב. דוגמא טובה לכך היא טכנולוגיית vPro
של חברת אינטל, שהביאה בשורה חדשה בתחום השליטה על מחשבים.

תוכנת NetSupport Manager מפותחת ע"י חברת NetSupport הקיימת כבר למעלה מ-20 שנה בשוק
ומספקת מענים לטכנולוגיות העדכניות ביותר. התוכנה היא המובילה כיום בשוק עם היכולות העשירים והמתקדמים ביותר.

חברת Greenware  הינה המשווקת המורשית של מוצרי חברת NetSupport וניתן לקרוא עוד על יכולות נוספים של מוצר זה ומוצרים אחרים של החברה.