פעמים רבות אנחנו נתקלים בשאלה "מדוע שהארגון שלנו יהיה מעוניין לרכוש מוצר כמו PowerPlug כאשר מערכות ההפעלה שקיימות כיום מסוגלות לספק ניהול צריכת חשמל?"


שאלה מצוינת! אחרי הכל, אם היכולות הללו  קיימות במערכת ההפעלה מדוע לא להשתמש בהן? הרי כבר שילמנו עליהן וזה די נוח להגדיר אותן ע"י Group Policy
 פשוט. אף על פי כן, אם נחליט להשתמש אך ורק ביכולות שקיימות במערכת ההפעלה, אנחנו עלולים למצוא שישנם הרבה מאוד חורים בדלי שמהם בורחים המים…


היכולות שקיימות במערכת ההפעלה לניהול צריכת החשמל הן די בסיסיות. לעומת מערכת פאואר פלאג. להלן חמישה יתרונות שאתם צריכים להכיר במערכת:


1. דו"חות


מערכת ההפעלה אינה מספקת דוחות אודות פעולות צריכת החשמל והחיסכון של המחשב. אי יכולת לקבל דוחות מפורטים, מונעת ממנהל מערכות המידע ניהול נכון של מדיניות צריכת החשמל במחשבים שהוא אחראי עליהם. מערכת PowerPlug מספקת דוחות מפורטים:

– דוח פוטנציאל חיסכון שמציג תמונת מצב עדכנית לגבי משך הזמן בו המחשב היה דלוק או כבוי  ומספק המלצה כיצד ניתן לחסוך בחשמל גם בזמן שעות העבודה.

– דוח חיסכון מעשי שמציג נתוני אמת על מידת החיסכון שהושג בארגון  ע"י כיבוי המחשבים.

– דוח אנליזה של שימוש המחשבים בארגון. דוח זה מאפשר לנתח באופן מדויק את דפוסי השימוש על פי השעות השונות במהלך היום וממנו להסיק כיצד ניתן לחסוך עוד כסף ע"י כיבוי מחשבים.

ועוד דוחות רבים….

2. גמישות


ניהול החשמל דרך מערכת ההפעלה מסתמכת על העובדה, שאם המשתמש לא נמצא בעמדה שלו ולחץ על מקשי המקלדת או נגע בעכבר לתקופת זמן מסוימת, אז יחולו החוקים שנקבעו במדיניות צריכת החשמל של המערכת. במציאות, למשתמשים יש דפוסי פעולה הרבה יותר מגוונים במהלך היום. בשעות הבוקר אני משתמש במחשב שלי באופן שונה לחלוטין מאשר בשעות הערב. אם פועלים עפ"י גישת "One size fits all
" עלולים למנוע חיסכון ניכר בחשמל, שלא נדבר על משתמשים זועמים שמתקשרים להתלונן על המחשב שלהם שנכבה אחרי שיצאו להפסקת קפה.

הגישה של PowerPlug לוקחת בחשבון שישנם דפוסי פעולה שונים למשתמשים שונים ומאפשרת לקבוע מדיניות חיסכון בחשמל שונה עבור כל קבוצת משתמשים.

3. ללא הפרעה לפעילות מחלקת ה-IT

עדכוני מערכת ההפעלה עלולים להימשך בין 5 דקות לשעתיים. מאחר והמשתמש אינו נוגע בעכבר והמקלדת במהלך פעילות זו, מדיניות החיסכון בחשמל של מערכת ההפעלה תיכנס לפעולה ותגרום לכיבוי המחשב במהלך עדכון המערכת…

מערכת פאואר פלאג מאפשרת למנהלי מערכות המידע לבצע את פעולות התחזוקה הבסיסיות במחשבים תחת אחריותם ללא הפרעה. המערכת מאפשרת הדלקת המחשבים בימים קבועים במהלך הלילה ובתקופות אלו לבצע את כל פעולות התחזוקה הדרושות לארגון וללא הפרעה למשתמשים.

4. ללא הפרעה למשתמשי הקצה


מדיניות כיבוי המחשב של מערכת ההפעלה אינה דואגת לעצם קיומם של קבצים פתוחים ועלולה לגרום לאיבוד מידע יקר. כמו כן, היא אינה מאפשרת אינטראקציה עם המשתמש ובדיקה אם הוא מעוניין בכיבוי המחשב באופן מידי או דחיית הפעולה במס' דקות או שעות. בגלל גישת ה-One Size fit all
של יכולות אלו, משתמשים רבים יכולים להתלונן שפעולות אלו מפריעות להם לעבודה השוטפת.

מערכת פאואר פלאג מאפשרת להגדיר שעבור קבוצת משתמשים מסוימת תופיע הודעה שתאפשר דחיית פעולת הכיבוי וכן דואגת לשמירה על קבצים פתוחים שלא נשמרו.

5. תמונת מצב אמיתית של השימוש במחשבים

יכולת משמעותית שאינה קיימת במערכת ההפעלה היא היכולת להציג למנהלי מערכות המידע את תמונת המצב האמיתית של השימוש במחשבי הארגון. מערכת PowerPlug  מספקת את היכולת הייחודית הזו, שמאפשרת לדעת אילו מחשבים נמצאים בשימוש "כבד" ולכן ראוי לשדרג אותם. כמו כן, ניתן להפיק מידע אודות דפוסי העבודה של המשתמשים וכן להשתמש במידע זה עבור אבטחת מידע.

לסיכום

אם אתם לא דואגים מתגובות זועמות מהמשתמשים, ניהול נכון של פעולות תחזוקת המחשבים בארגון וקבלת מידע אמין אודות החיסכון בחשמל בארגון, אז תוכלו להישאר ולעבוד עם יכולות הכיבוי של מערכת ההפעלה.

לעומת זאת, אם אתם מעוניינים להתקדם ולבצע ניהול צריכת חשמל חכמה ואיכותית במחשבי הארגון – צרו אתנו קשר, אנחנו יכולים לעזור לכם בהשגת מטרה זו.