Virtualization Desktop Infrastructure –  VDI: זו שיטת עבודה, לפיה המשתמש במחשב בארגון עובד על מכונה וירטואלית שמופעלת משרת מרכזי ולא מהמחשב לידו הוא יושב. למעשה בשיטה זו, מגדירים מכונות וירטואליות רבות על השרת, וכל משתמש שמדליק את העמדה שלו מקבל תחנת עבודה שנמצאת בפועל על השרת ולא במחשב הפיזי שנמצא לידו. שיטת עבודה זו נקראת וירטואליזציה של שולחן העבודה או וירטואליזציה של משתמשים.

 server-311338_960_720

יש שישאלו "במה צורת עבודה זו שונה מעבודה בטרמינל סרבר?"

קיים הבדל משמעותי בין שתי השיטות: בטרמינל סרבר מדובר במערכת הפעלה אחת שנותנת שירותים ללקוחות רבים ואילו כאן כל משתמש מקבל את מערכת ההפעלה שלו, כך שאם הוא מצליח לתקוע אותה או להרוס אותה הדבר לא משפיע על המשתמשים האחרים.

איך מיישמים VDI עם Userful?

הדרך הטובה ביותר ליישם כיום תחנות בטכנולוגיית VDI היא באמצעות מערכת Userful MultiPlatform. מתקינים את המערכת על שרת מרכזי, מכינים מראש מכונות וירטואליות בכל מערכת הפעלה שמעוניינים להתקין אצל המשתמשים (XP, Windows7, Windows8 וכו') ומחברים בתחנות הקצה תחנות רזות מסוגZero Client.

באמצעות ממשק הניהול של המערכת, מקצים לכל תחנה את המכונה הוירטואלית שאנחנו מעוניינים להפעיל. מרגע זה, לכל משתמש ברשת הארגונית יש מחשב משלו, עם כל סביבת העבודה אליה הוא רגיל וזה כולל מערכת הפעלה, תוכנות, קבצים, שטחי דיסק, אינטרנט, דואר אלקטרוני וכו' אלא שהכול מגיע מהשרת עליו מתקן Userful ולא מהמחשב המקומי.

יתרונות ה-VDI של Userful

1. חיסכון אדיר בכסף: במקום תחנות עבודה יקרות, מתקינים תחנות רזות מסוג Zero Client שהביצועים שלהם גבוהים פי 2 מכל ה-Thin Client הקיימים כיום בשוק ומחיריהן נמוכים בהרבה.

2. חיסכון בחשמל: תחנות רזות מסוג Zero Client צורכות כ-3W בלבד ויכולות להביא לחיסכון של 60% בצריכת החשמל עבור מחשבים.

3. טיפולים ותחזוקה: אין כלל טיפולים בתחנות הרזות. כל התחזוקה נעשית בשרת המרכזי ובגישה מכל מקום דרך חיבור האינטרנט.

4. תחלופת מחשבים נמוכה: במקום להחליף מחשבים כל 3-4 שנים, משתמשים במחשב חזק ואמין אחד שיכול לשמש למשך תקופה ארוכה ולשדרג אותו בלבד. התחנות הרזות אינן דורשות החלפה או שדרוגים.

5. חיסכון במערכות הפעלה: אם המשתמשים צריכים גישה לאינטרנט בלבד ועבודה עם Google Apps או שמעוניינים לעבוד עם Open Office, אפשר בשניות לייצר תחנות עבודה לצרכים אלו וללא השקעה במערכות הפעלה יקרות.

6. שינויים והתקנות: כל בקשה לעידכון מערכת הפעלה או התקנת תוכנה חדשה נעשית על המכונה הוירטואלית הבסיסית ותשתכפל לכל תחנות הקצה. בכך נחסך זמן רב של אנשי ה-IT.

7. הפרדה מלאה בין משתמשים: כל משתמש מקבל סביבת עבודה עצמאית לחלוטין ומכיוון שלכל מכונה וירטואלית מקצים משאבים ספציפיים, משתמש אחד אינו מפריע למשתמש אחר.

8. זמינות: במידה ומשתמש התקין ווירוס על המחשב שגרם לקריסת מערכת ההפעלה, ניתן להחזירו לפעולה תוך דקות ע"י הקצאת מכונה וירטואלית נקייה.

9. גיבוי: ניתן לגבות את כל תחנות העבודה בקלות ומנקודה אחת.

10. שרידות: במידה ושרת אחד קרס בשל תקלה טכנית חומרתית, קיים מנגנון שרידות שמופעל מיידית ומבצע העברה של תחנות הקצה לשרת הגיבוי.

לפרטים נוספים אודות מערכת Userful Multiplatform –  לחצו כאן