חברת גרינוור טכנולוגיות נבחרה על ידי משרד האוצר להטמיע 1,400 מערכות שליטה וניהול כיתות מחשבים חכמות ב-13 מרכזי להב"ה הפועלים ברחבי הארץ. היקף הפרויקט, שהחל בימים אלה, נאמד במאות אלפי שקלים.

לדברי רועי טל, מנכ"ל גרינוור, "המערכת, הנקראת NetSupport School, משלבת כלים מתקדמים לניטור פעולות התלמידים בזמן אמת, בעת שהם גולשים ברשת. כמו כן, בין היתר, היא מאפשרת למדריך לנהל את השיעור בשילוב סימונים על גבי המסך שלו, לערוך מבחנים מקוונים, לקבל שליטה ובקרה מלאים על יכולות הגלישה של התלמידים ולנהל את ההדפסות בכיתה. התלמידים יכולים להאזין בזמן אמת לקבצי אודיו במחשבים שלהם". הוא הוסיף, כי "המערכת תייעל את עבודת המדריכים ותאפשר לתת שירות טוב יותר למשתמשים בשירותי להב"ה".

גרינוור פועלת בצפון הארץ, והיא משמשת כבית תוכנה המפתח ומשווק בישראל פתרונות תוכנה ירוקים לרשויות ומועצות אזוריות וכן לשוק ה-IT

פרויקט לה"בה החל ב-2001 ביוזמתו של השר (כיום) מיכאל איתן, שכיהן אז כיושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. הוא הופעל על ידי משרד האוצר כחלק מהפרויקטים שהחלו אז לסייע בצמצום הפער הדיגיטלי ביישובים שאין בהם לכלל האוכלוסייה נגישות למחשבים ולאינטרנט. בכל מרכז של להב"ה יש כ-50 עמדות מחשב וצוות של ארבעה מדריכים שתפקידם לסייע לצעירים ולמבוגרים להיחשף לעולם הדיגיטלי.

במשך השנים עבר הפרויקט גלגולים שונים. ב-2004 מתח מבקר המדינה ביקורת על הפרויקט וקבע שהוא שימש את בכירי הליכוד דאז לחלוקת ג'ובים ומשרות. בעקבות הביקורת בוצעו שינויים בפרויקט, כולל צמצום דרסטי בכוח האדם. בשנים האחרונות חזר הפרויקט לשגשג, והוא משרת אלפי אנשים בנקודות שונות בארץ, עם תקציב הפעלה מצומצם יחסית.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הודיע בביקור שערך בבית שמש לפני כחודשיים, כי בכוונת האוצר להרחיב את פרויקט להב"ה למקומות נוספים בארץ, בעיקר ליישובים ערביים, בדואים ודרוזים, על מנת לצמצם את הפערים. יצוין, כי אם וכאשר יוקמו המרכזים הללו – המערכת של גרינוור תוטמע גם בהם.