בעזרת תוכנת BeTwin, אציג בפניכם את הרעיון המהפכני הבא: מחשב אישי יחיד שהופך במהירות ובקלות לחמש תחנות עבודה עצמאיות. הרעיון הזה הוא גם גאוני וגם חסכוני:

חוסכים ברכישת מחשבים חדשים

חוסכים בתחזוקת מס' רב של מחשבים

חוסכים ברכישת רשיונות תוכנה לכל מחשב

חוסכים בהקמת רשתות יקרות

והחשוב מכל – שמירה על איכות הסביבה ע"י חיסכון בחשמל ומניעת זריקת חומרה אלקטרונית לזבל.

יש שיגידו שהרעיון לפצל מחשב למס' עמדות יגרום לעומס ולהאטת קצב העבודה של כל העובדים עליו. אמירה זו אולי הייתה נכונה לפני חמש שנים אבל כיום, כשידוע לכול שהמחשבים שנמכרים בחנויות מסוגלים לביצועים הרבה יותר גבוהים מאשר העומס שהמשתמש הממוצע מעמיס עליהם בפועל, אין בכך מן אמת. משתמש ממוצע מפעיל לפחות שני חלונות של Internet Explorer בהם הוא כותב אימיילים וצופה בסרטונים ביוטיוב, מאזין למוזיקה ע"י תוכנת VLC, מצ'וטט עם החברים ב-ICQ וכותב עבודות ב-Word. שימוש ממוצע זה דורש לכל היותר 20% ממשאבי המערכת של המחשבים הנפוצים כיום בשוק.

אז איך עושים את זה? הרעיון די פשוט וקל למימוש. במדריך זה אסביר איך לפצל את המחשב הקיים לשתי עמדות עצמאיות. כל שנדרש הוא מחשב מספיק טוב (מייד אפרט), סט מקלדת ועכבר נוספים בחיבור USB או בחיבור PS/2 עם מתאם ל-USB וכרטיס מסך בעל שתי יציאות וידאו (VGA ו-DVI)

דרישות מחשב: מחשב עם מעבד Pentium Dual Core ומעלה עם 1Gb זיכרון לפחות .

ויצאנו לדרך…

חיבור כל ההתקנים למחשב – את כרטיס המסך הנוסף נחבר למחשב, נתקין עבורו את הדרייברים החדשים ביותר ונוודא שהוא עובד באופן תקין. (ניתן למצוא באתר זה מדריכים מפורטים להתקנת כרטיסי מסך). נחבר את שני המסכים ליציאות כרטיס המסך.

נחבר את המקלדת והעכבר הנוספים למחשב. בסיום כל החיבורים נדליק את המחשב ונוודא שכל ההתקנים פועלים כראוי: שתי המקלדות ושני העכברים צריכים לשלוט על המחשב יחדיו. יש לבדוק שבשני המסכים רואים תצוגה ע"י הרחבת תצוגת המסך לזה הנוסף.

לביצוע הרחבת תצוגה:

קליק ימני עם העכבר על שולחן העבודה -> מאפיינים -> הגדרות

מופיע ציור של שני מסכים כאשר אחד מהם "מוחשך" . יש לבחור את המסך ה"מוחשך" ולאחר מכן לסמן ב-V את האפשרות "הרחב את שולחן העבודה של Windows שלי לצג זה"

עבור לשלב הבא רק בתנאי ששתי המקלדות ושני העכברים עובדים וכן שני המסכים מציגים תמונה על המסך.

התקנת תוכנת BeTwin – נגלוש לאתר של חברת Greenware Technologies שכתובתה:

http://www.greenware.co.il ונוריד משם את התוכנה BeTwin. (יש גרסא עבוד XP/2000 ויש גרסא עבור VISTA – לא להתבלבל).

לאחר ההורדה יש להריץ את הקובץ ולסיים את ההתקנה (כל הזמן Next) כשבסופה נדרשים לאתחל את המחשב. לאחר אתחול המחשב, תעלה הודעה באנגלית שמוסרת כי עתה יחל תהליך שיוך ההתקנים לעמדות. לאחר לחיצה על 'אישור' תתבקשו לזהות מקלדת ועכבר בכל עמדה ועמדה.

בכל מסך בתורו יופיע חלון ויבקש מכם פעם אחת ללחוץ Enter עם המקלדת ופעם אחרת 'אישור' עם העכבר – יש לשים לב למה מבקשים ולפעול עפ"י ההוראות שמוצגות על המסך. לאחר סיום תהליך הזיהוי תתבקשו לאתחל פעם אחת נוספת את המחשב.
עליית המחשב בפעם הראשונה – המחשב הראשי יעלה ולאחר כ-20 שניות תעלה גם העמדה הנוספת. מכיוון שזו הפעם הראשונה שהמחשב עולה לאחר הפעלת התוכנה, יש להוסיף משתמש חדש למערכת ההפעלה.

איך מוסיפים משתמש חדש: התחל -> לוח בקרה -> חשבונות משתמשים -> צור חשבון חדש. מספקים שם וגם מגדירים סיסמא למשתמש החדש.

לאחר סיום הגדרת המשתמש אפשר להיכנס עם הפרטים שהוגדרו הרגע בעמדה השנייה.
זהו ! אפשר להתחיל לעבוד !