מאת ניתאי אלון

כידוע לכולם, המצב היום בשוק אינו יציב ולרוב העסקים קשה היום להיכנס להוצאות חדשות.

אחת הבעיות המתעוררות היא עניין הוצאות IT. למרות הרצון לחסוך ולשמור על מצב קיים, אנו מוצאים את עצמנו במלכוד – מצד אחד אין ביכולתנו להוציא סכומי כסף נכבדים על תוכנות חדשות, ציוד חדש ופתרונות חדשים ומצד שני אנו מעוניינים להתעדכן בפתרונות חדשים, לרכוש ציוד מתקדם ולשפר את יכולת העבודה שלנו בארגון. תהליכי ארגון מחדש והתייעלות מצביעים לא אחת על הצורך למחשב את הארגון.

אז מה אנו יכולים לעשות – נוכח המאבק הפנימי שבין הרצון להתייעל ולהשתפר ובין הרצון לחסוך ולמנוע מעצמנו הוצאות מיותרות וגדולות?

אנו פונים לפתרונות יצירתיים – ע"מ שנוכל לפתור את שתי הבעיות במקביל עם תוצאות משביעות רצון.

ברשימה הנ"ל נתייחס לכל בעיה בנפרד – ונציע פתרון יצירתי לבעיה.

  1. הבעיה – המחשוב בארגון מיושן בחלקו, המחשבים כבר בני 2-3 שנים, לא אחת אנו נתקלים בבעיות שמקורן בגילו של המחשב שפשוט לא מסוגל לסחוב יישומים חדשים.

הפתרון – במקום לרכוש מחשב לכל עובד ניתן בקלות לפצל מחשב קיים ומתקדם ל- 5 עמדות עבודה, שבהן ניתן לעבוד במקביל ולנצל באופן מיטבי את היכולת של המחשב.

  1. הבעיה – אנו מעוניינים להכניס שרת לארגון (ר' מאמר – האם אני צריך שרת?) אבל המחיר של חומרת שרת ושל תוכנות יקר מאוד ואחזקה של שרת יקרה ומורכבת לא פחות.

הפתרון – אין צורך לרכוש שרת "אמיתי" בעזרת תוכנות למשל – WinConnect, ניתן להפוך כל מחשב XP/VS לשרת טרמינל – פתרון אשר יכול לחסוך לנו הון ולתפקד כשרת טרמינל לכל דבר.

  1. הבעיה – כל יום יוצאות לשוק תוכנות חדשות אשר יכולות לשפר את הביצועים ואת התפוקה בארגון. הבעיה היא שהתכונות הנ"ל יקרות ואין ביכולתנו לרכוש אותן כעת.

הפתרון – רכישת תוכנות עבור שרת טרמינל, מבוסס WinConnect למשל, מאפשר לנו לרכוש תוכנה אחת ולאפשר למספר עובדים לעבוד על אותה תוכנה מבלי לפגוע ביכולת העבודה של כל אחד ומבלי לקרוע את הכיס.

  1. הבעיה – חדשות לבקרים אנו שומעים על וירוסים חדשים ומאיימים. אנו מעוניינים להגן על המחשוב והמידע בארגון, אך רכישת אנטי-וירוס לכל מחשב מייקרת את העניין מאוד.

הפתרון – להגן על כמה שפחות מחשבים. בעזרת הקמת שרתי טרמינל לכל מחלקה (בעזרת תוכנת WinConnect) ובעזרת הקמת עמדות מפוצלות בעזרת תוכנות כמו BeTwin אנו מפחיתים משמעותית את מספר העמדות שיש להגן עליהם. אנו יכולים להפחית את מספר העמדות בארגון מ-100 עמדות עבודה למשל ל-20 בעלות נמוכה מעלות הרישיונות השנתיים של אנטי-וירוס. כאשר אנו מגנים על מספר קטן של עמדות אנו יכולים להקדיש יותר תשומת לב לכל עמדה ולצמצמם את עלויות התיקון והאחזקה של מחשבים.

  1. הבעיה – אנו מעוניינים לאפשר לעובדים לעבוד מהבית (דבר שנהיה מקובל יותר ויותר היום), אנו מעוניינים לשלוח את אנשי המכירות עם מחשב נייד ללקוחות. כל הרצונות הללו מובילים אותנו להוצאות גדולות – רכישת מחשבים ניידם, תוכנות ושדרוגים. הבעיה הגדולה היא שמדי שנתיים צריך לרכוש את כל החבילה מחדש.

הפתרון – בעזרת שימוש בפתרון של שרת טרמינל (בעזרת תוכנת WinConnect למשל)

אנו יכולים לאפשר לכל עובד להתחבר מכל מקום (בתנאי שיש אינטרנט) ולעבוד על שולחן העבודה שלו כאילו הוא נמצא במשרד ועובד משם. אין צורך לרכוש תוכנות חדשות לכל מחשב אלא למחשב אחד – השרת.

  1. הבעיה – עלויות אחזקת מחשבים בארגון – אחזקת מחשב שנתית יכולה להגיע לכמה מאות שקלים, מכאן נובע שבארגון שבו כמה עשרות מחשבים – העלות המצטברת היא אלפי שקלים.

הפתרון – ע"י פיצול מחשבים בעזרת תוכנה כמו BeTwin אנו יכולים להפוך כל מחשב ל-5 עמדות עבודה ובכך להקטין את כמות המחשבים בארגון בכ-80% וכפועל יוצא לחתוך את עלויות התחזוקה באחוז דומה.

לסיכום – גם בתקופה קשה כמו עכשיו ניתן להצטייד ולהתקדם טכנולוגית מצד אחד, ולחסוך הרבה כסף תוך כדי התהליך, רק צריך להיעזר בפתרונות יצירתיים.